Tuesday, October 4, 2011

( ♥‿♥) meet his MOM...


hello my readers..
sorry sangat-sangat sebab lambat update blog...

sebelum tu, saya ade pantun yang khas ditujukan oleh Incik Cinta kepada saya...
Dari Segamat ke Kota Tinggi,
Balik Kampung Tujuan Kami,
Jantung berdegup tak berhenti,
Sebab nak jumpa mak saya kejap lagi.

huhuhuhu...
nice pantun la sayang...
Incik Cinta ni memang romantik sangat-sangat....
saya suka !

27.September.2011
kami gerak dari UiTM Segamat pukul 3 petang...
UiTM Segamat - Yong Peng - Kulai - Kota Tinggi.
singgah RnR Machap untuk solat Asar..
sampai je Kulai, saya dah mula gelisah...
mau taknyer...
first time la ikut lelaki balek rumah jumpa mak dy...
nervous nervous...
sampai rumah Incik Cinta dalam pukul 6 lebih...
mase tu mak dy kat beranda rumah..
Ohmaigod.. 
takut gyler mase tu plus malu-malu.. ahakz..
kuar kete terus salam mak dy...
 kesian Incik Cinta kene angkat barang sorang-sorang...
sebab mak dy tak bagi saya tolong...
baek kan mak Incik Cinta...
malam tu kami plan nak tengok wayang kat CS dengan mak dy..
mula-mula mak dy setuju...
pastu tibe-tibe tukar plan, tak jadi gi CS,..
but kami gi window shopping kat Kip Mart Kota Tinggi...
balek tu lepak tengok tv sambil makan tempura khas dari Kak Kam.. 
pukul 11 dah masuk tido...
awalkan ?
penat la.. sebab tu tido awal...
esok pagi-pagi nak gi Jaybee...
saya tido dengan mak dy..
sebelum tido kami berbual-bual dulu...
mak Incik Cinta ni peramah..
sama macam Incik Cinta...
pukul 12 baru kami tido...


28.September.2011
 
pukul 5.30pg saya bangun...
mandi, solat..
lepas tu tolong mak dy kat dapur...
Incik Cinta ni memang SUSAH nak bangun...
so pagi-pagi dah kene Ais khas dari mak dy...
"ha.. tu la.. sape suruh tak bangun.. 
kan mak dah letak Ais kat bee.. 
sejuk tak.. kihkihkih"

pukul 7 lebih kami bertolak ke Jaybee...
nak wat passport untuk mak dy...
sesampai je kat sane, system OFFLINE...
so kene la gi Kempas...
1 jam buat passport..
pukul 11 dah settle everything..
bertolak balek ke rumah Incik Cinta...
lepas zohor, baru gerak balek Segamat...
fuhhh... 
Lega....
tapi tu tak bermakna saya sudah diterima oleh keluarga Incik Cinta...
hopefully, kedatangan saya ke rumah mereka menjadi satu kenangan indah buat saya dan mak Incik Cinta.
harap lepas ni saya datang rumah Incik Cinta dengan ikatan yang sah..
aminn...

Mak Incik Cinta baek, penyabar, comel, peramah.
Incik Cinta cakap perangai kami sama...
bile rasa ingat ape yang dah berlaku sepanjang kami bersama...
ade la sikit yang same...
Mak dy suka bercerita.. 
semua cerita pasal family mereka...
dan ape yang Incik Cinta pernah cerita kat saya sebelum ni...
saya dengar sekali lagi dari mulut Mak dy..
 
masa perjalanan balek...
satu janji yang membuat saya tak tido malam...
janji yang saya harap ia jadi kenyataan suatu hari nanti...
amin..

apekah janji tu ?
tunggu bile tiba masanya...
saya akan tulis post yang bertajuk...
"JANJI INCIK CINTA"


here are some pictures:



tak banyak gambar.. 
yang banyak video kami semasa perjalanan pergi dan pulang...
^__^


❤ thank you for drop here. FOLLOW and LIKE ❤

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...