Saturday, October 29, 2011

pertama kali memandu sendiri ke JOHOR BAHRU


Assalamualaikum .. ^_^



pertama kali saya memandu ke JB memberi banyak kenangan.

Sebelum tu saya minta anda semua sedekah kan AL-FATIHAH kepada kawan saya yang baru sahaja meninggal dunia pada 25 oktober 2011 selepas terlibat dalam kemalangan jalan raya. 
Mohamad Shukery Bin Ali.  semoga roh dia dicucuri rahmat. AMIN.


Mula-mula saya memandu dari Segamat ke Muar. Dan kembali ke Segamat semula untuk menjemput kawan adik saya. Lepak mcd untuk dinner. Lepas je Maghrib, saya terus memandu ke Johor Bahru. So tired drive from Segamat - Muar, Muar - Segamat, dan Segamat - JB. Dah macam driver bas dah wey...
Sesampai je JB, terus menuju ke Pusat Bandar. Saya hanya tahu jalan ke Pasar Karat sahaja. Because , that place i went for twice. Puas cari jalan untuk menuju ke Angsana. Rumah Bff saya di Pangsapuri yang berdekatan dengan Plaza Angsana. FINALLY. Jumpa jugak rumah BFF saya tu. Tu pun dari pertolongan Incik Cinta.

"thanks sayang"

Pagi tu gerak dari Pangsapuri Bff saya pukul 7. tak tahu nak gi mane. Call Incik Cinta, pergh memang senang nak angkat. grrrrr... so saya decide to pick up him at his house di Kota Tinggi. Pukul 8 saya dah sampai rumah Incik Cinta, dia tengah mandi...  haiyooo... Ini budak memang nak kene sekeh ni.. Lepas breakfast kat rumah Incik Cinta, kami gerak ke Jusco Tebrau. Rancangan kami nak tengok wayang. Tapi cerita yang kami nak tengok tu takde. So kami tukar plan. Mula-mula lunch kat foodcourt. Then main basketball, main something like city hunter, dan saya main pukul-pukul yang ala-ala pukul buaya tu. Pertama kali kami main permainan macam tu. We having a great moment as childish.

Then next destination is Plaza Angsana untuk cari tudung untuk mak Incik Cinta. Puas pusing kat dalam Angsana tu, tapi still tak dapat tudung yang sesuai. ishhh.. susah jugak kalau shopping kat tempat yang kita jarang pergi. Akhirnya setelah penat mencari tapi masih tidak ade yang berkenan di mata.

Pukul 1 lebih, saya hantar Incik Cinta balek rumah. Then terus gerak balek Segamat. Hujan lebat gyler sepanjang perjalanan. Alhamdulillah. Tepat pukul 6 saya sampai rumah.

Perjalanan yang tak dirancang sememangnya banyak mengajar saya erti sabar. 









❤ thank you for drop here. FOLLOW and LIKE ❤

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...